Remember Me


Forgotten Password?

Tunngle Community: nat problem! - Tunngle Community

Jump to content

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • This topic is locked

nat problem!

#1 User is offline   warryabel Icon

  • Group: Members
  • Posts: 3
  • Joined: 22-March 09

Posted 23 March 2009 - 00:00

Hi liebe Tunngler

Hab seit gestern eine Meldung von tunngle das wohl ein NAT-Problem besteht! Also hielt ich mich erstmal an den LInk zwecks Portforwarding! Habe nicht den Link zum Download genommen sondern den Scanbutton gedrückt plötzlich meldet sich Avira das ein Virus etc. ......Zugriff verweigert basta! Das nur mal nebenbei ^^

Das Problem mit NAT ist immernoch! wie gesagt gestern am Samstag war das noch nicht! Da hatten wir andere Tunngleprobleme! Seit dem Update auf die letzte Version ist irgendwie der Wurm drin! :| :P

Als ich und meine Kumpels anfingen zu tunn(g)eln dachten wir noch Tunngle gut alles gut!

ok nat hat sich erledigt tunngle wollte plötzlich updaten obwohl es die neueste war! hab ich gemacht und schwups nat problem ist behoben!

mal sehn wie es die tage mit stunde null läuft! kann ich mich mit den kollegen connecten wenn einer ne englische version hat?

Könnt ja ma gucken was man da machen kann! mfg :)
0

#2 User is offline   FirstCoder Icon

  • View gallery
  • Group: Administrators
  • Posts: 308
  • Joined: 28-July 08

Posted 23 March 2009 - 01:07

Hi warryabel,

View Postwarryabel said:

Also hielt ich mich erstmal an den LInk zwecks Portforwarding! Habe nicht den Link zum Download genommen sondern den Scanbutton gedrückt plötzlich meldet sich Avira das ein Virus etc. ......Zugriff verweigert basta! Das nur mal nebenbei :)
Ich habe mal versucht das nachzuvollziehen...
Kann es sein, dass du dort auf nen Werbebanner geklickt hast, der auf eine andere Seite verweist?
Das kann ich bestätigen, dass dort Antivir anschlägt. Das ist natürlich nicht so toll...
Ausserdem scheint die Seite sowieso tot zu sein, da wir schon mehrfach das Antragsformular für Tunngle ausgefüllt haben, es sich aber noch nichts getan hat.
Leider haben wir aber noch keine Alternative gefunden, und sind für Vorschläge offen..

Die NAT Probleme, wo mich auch schon ZAX drauf hingewiesen hat, haben aber scheinbar nichts mit der aktuellen Version zu tun, sondern eher mit der steigenden Last unserer Server.. daran werden wir natürlich arbeiten, das in den Griff zu bekommen.

Ob die unterschiedlichen C&C Versionen miteinander laufen, weis ich nicht. Aber ich würde dazu raten immer die gleiche Version zu nutzen, da es sonst zu Problemen kommen kann. Das liegt auch leider garnicht in unserer Hand.

Ausserdem ist im jetztigen Tunngle noch keine Bandbreitenkontrolle drin, die aber schon in arbeit ist :P
Das kann bedeuten, dass es derzeit bei mehr Leuten im Netzwerk zu Überlastungen der Leitung kommen kann.
Was vielleicht auch bei dir der Fall ist, weswegen C&C nicht so gut läuft.
Mich würde daher auch interessieren, was du für eine Internet Anbindung hast.

MfG FirstCoder
MfG FirstCoder | Ich Tunngle und du ? | Wir entscheiden nicht - wir handeln nach unseren Werten. | Realität ist das, was wir daraus machen.



If you need help check this and this.
Tunngle Voice Check for new version! Click here for help! Follow Tunngle on Facebook Follow Tunngle on YouTubeFollow Tunngle on Twitter
0

#3 User is offline   warryabel Icon

  • Group: Members
  • Posts: 3
  • Joined: 22-March 09

Posted 23 March 2009 - 09:14

Guten morgen

Kann dazu nur sagen freenet komplett 16000 mit Samsungrouter! Also Nat ist erledigt! Hab ich keine sorgen mehr deswegen! :P
0

Share this topic:


Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • This topic is locked

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


Toggle chat Chat

Mike Harper Icon : (07 December 2016 - 01:13 PM)
You can see the Port_Forward wiki for more info and guide :)
Mike Harper Icon : (07 December 2016 - 01:13 PM)
Hey :). That should be in your router's configuration pages ;)
BagisLOHAS Icon : (07 December 2016 - 12:18 PM)
blank*
BagisLOHAS Icon : (07 December 2016 - 12:18 PM)
Where can i find that balnk to fill in all the info of protocols and ports?
Mike Harper Icon : (07 December 2016 - 07:00 AM)
@Mitita_, You can create a new topic in the forum with more details :)
Mike Harper Icon : (07 December 2016 - 07:00 AM)
@Mitita_, Did you try manual Port_Forward or UPnP or port trigger?
Mike Harper Icon : (07 December 2016 - 06:59 AM)
@zemb2314, What problem are you having exactly?
Mike Harper Icon : (07 December 2016 - 06:59 AM)
@Waleedz, i replied in the topic you created, check it out :)
Mike Harper Icon : (07 December 2016 - 06:58 AM)
Hello mates :) @all
zemb2314 Icon : (07 December 2016 - 03:03 AM)
The Problem This Reset!
Mitita_ Icon : (07 December 2016 - 12:58 AM)
Hi guys.
Does anyone have idea what should I do?
So, I'm getting nat error, and what ever I did form "tunngle help", it stays the same? Any of grid idea?
Also, I should say that I have deactivated some stuff from svchost in cmd,few months ago, because it was taking way too much of my memory.
watch.dogs Icon : (06 December 2016 - 07:59 PM)
hola a todos :clap: :gamer: 8o :thumbsup: :love: :rolleyes: :D 8) :P
Sytrx Icon : (06 December 2016 - 07:17 PM)
yali yali yaaa
Waleedz Icon : (06 December 2016 - 07:08 PM)
hello i used to work tunngle in my laptop and its working fine but now
> i have PC and after login in tunngle its say could not initialize
> tunngle network adapter 1 and i found out that i dont have (TAP-Win32
> Adapter v9 tunngle ) in my device manager and in i have it in my
> laptop so please my PC is new and i dont want to download any program
> that could be risk to my PC can u please tell me how can i install
> this program and work tunngle fine?
Brioche Icon : (06 December 2016 - 06:33 PM)
Hey :), have you tried to contact the network admins? If you still have issues please create a topic ;).
shrestha94 Icon : (06 December 2016 - 02:25 PM)
In our college network is protected by SOPHOS so i cannot connect to TUNNGLE network . Can anyone tell provide me a solution please.
shrestha94 Icon : (06 December 2016 - 02:11 PM)
Hello anyone out there to help me?
Mike Harper Icon : (06 December 2016 - 06:25 AM)
Hey :). You R6S LAN online with Tunngle (game shows it as "Offline", cause it's LAN) ;). You can only play online over the official Uplay servers ;)
Roneaone Icon : (05 December 2016 - 10:30 PM)
I have started my RS6 Siege via tunngle but the game says it is offline. I try multiplayer but the game is offline for some reason. How do I make go online? My Tunngle is up to date and is running fine.
Roneaone Icon : (05 December 2016 - 10:27 PM)
hi
UNDER_GREY Icon : (05 December 2016 - 09:51 PM)
Zelinskii85, ну тогда только либо советовать скачать эту же тестовую версию всем вашим друзьям и знакомым, с которыми вы играете, либо дождаться пока выйдет стабильная версия тангл и все до неё обновятся.
Zelinskii85 Icon : (05 December 2016 - 08:45 PM)
К сожалению проблема осталось.....
UNDER_GREY Icon : (05 December 2016 - 07:43 PM)
Zelinskii85, Попробуйте установить эту версию https://www.tunngle....ost__p__1602011 клиента, так же, возможно, эта проблема связана с тем, что у вас тестовая версия, а у других людей нет.
Zelinskii85 Icon : (05 December 2016 - 07:38 PM)
Привет! скажите пожалуйста, как исправить данную ситуацию, установил версию 5.8.7 , после чего около 70 % из списка друзей стали серыми, скачал "Debug" версию 23 отсюда => https://www.tunngle....35#entry1601635 , проблема с серыми друзьями изчезла, но вот взамену пришла другая, теперь в общем чате мой текст не видят, а я их вижу, за ранее спасибо!
rares215 Icon : (05 December 2016 - 06:27 PM)
Didn't work ;n;
Mike Harper Icon : (05 December 2016 - 06:02 PM)
Hey mate :) I replied in your topic :)
rares215 Icon : (05 December 2016 - 05:51 PM)
Hey guys, can anyone check my topic on offtopic? I have a problem with playing Monaco on LAN, can't see my friend's server. BTW does GreenLuma still work or was it patched? I haven't used it for this because it didn't work for me.
Mike Harper Icon : (05 December 2016 - 09:36 AM)
That's good mate :). Posting in the topic should be helpful :thumbup:
Kapatu Icon : (05 December 2016 - 06:16 AM)
@Mike Harper Hey, yeah I've seen the thread and posted there, so she can see. There is a steam config file, and i've modified it to unlockall dlc from =0 to =1, but nothing happened
Mike Harper Icon : (05 December 2016 - 05:11 AM)
Actually, Cyberlady was helping most of the members with Helldivers related problems, but she's offline for some time now :(.
Resize Chat Area