Remember Me


Forgotten Password?

Tunngle Community: Port Closed - Tunngle Community

Jump to content

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Port Closed Rate Topic: -----

#1 User is offline   RaptorRayRay Icon

  • First Time Tunngler
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 2
  • Joined: 23-September 12
  • Tunngle Username: RaptorRayRay
Reputation: 1
Neutral

Posted 23 September 2012 - 19:22

I've finally gotten my router to open the port 11155 with UDP (you can see in portforward.png). When I run a port forward check it works out fine (portforwardcheck.png). As soon as I open up Tuungle though the port ends up being closed. Could this be a result of running on a wireless computer I've set the IP for the port forward?

Attached File(s)


0

#2 User is offline   Brioche Icon

  • Tunngle Team
  • View gallery
  • Group: Administrators
  • Posts: 12946
  • Joined: 25-April 09
  • Location: International Tunngle HQ, Italy
  • Tunngle Username: brioche
Reputation: 6984
Tunngle Master

Posted 23 September 2012 - 19:26

Hi :). The only proper way to test the forward is using the Tunngle->System->Options->Test button ;).
I wouldn't recommend using another software cause two software cannot use the same port at the same time ;).



If you need help check this and this.
Tunngle Voice | Forum Games: #1 #2 #3
Google pattern "Tunngle Wiki" yourquestion (e.g. "Tunngle Wiki Signature"). Check for new version! Click here for help! Follow Tunngle on Facebook Follow Tunngle on YouTubeFollow Tunngle on Twitter
2

#3 User is offline   RaptorRayRay Icon

  • First Time Tunngler
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 2
  • Joined: 23-September 12
  • Tunngle Username: RaptorRayRay
Reputation: 1
Neutral

Posted 24 September 2012 - 01:24

View PostBrioche, on 23 September 2012 - 19:26, said:

Hi :). The only proper way to test the forward is using the Tunngle->System->Options->Test button ;).
I wouldn't recommend using another software cause two software cannot use the same port at the same time ;).



Yeah, I guess my firewalls settings were somehow screwed up, because when I restarted I got the error for the firewall. I re installed Tuungle and now I have a big smile :). Thanks for responding quick though what a great community!
1

Share this topic:


Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


Toggle chat Chat

ObeseWhale Icon : (25 April 2014 - 04:20 AM)
Go to System > Options in the Tunngle Client and tick the Expert Mode box ;)
ObeseWhale Icon : (25 April 2014 - 04:19 AM)
You might need to enable the network options first if you are trying to set one for your Private Network
JackTh3Ripper Icon : (25 April 2014 - 04:07 AM)
I'm unable to see the 10.x.x.x in my network range emulation options if anyone can help plz :)
Cheredos Icon : (24 April 2014 - 09:24 PM)
ок ок завтра но ты скажи это серьезная проблема или ее можно быстро решить?
Cheredos Icon : (24 April 2014 - 09:22 PM)
ах да кстати ты говорил что надо убедится что версии одинаковые. да точно одинаковые
UNDER_GREY Icon : (24 April 2014 - 09:22 PM)
ну ок тогда если что то завтра
Cheredos Icon : (24 April 2014 - 09:19 PM)
блин сорри скайпа нет. я когда винду переустанавливал забыл его собаку перекачать на жестяк
UNDER_GREY Icon : (24 April 2014 - 09:14 PM)
если сейчас есть время позвони мне в скайп, попробую помочь
Cheredos Icon : (24 April 2014 - 09:13 PM)
производитель-upvel, а насчет ответах ок буду знать :thumbup:
UNDER_GREY Icon : (24 April 2014 - 09:09 PM)
Cheredos. 1 - кто производитель роутера, 2 - об этих вопроса и комментах в ответах Мэйл.ру и т.д. забудьте, там эти так называемые мастера и гуру полнейших бред пишут
Cheredos Icon : (24 April 2014 - 09:06 PM)
а читал я то что люди сами не понимают как открыть порт
Cheredos Icon : (24 April 2014 - 09:05 PM)
роутер- ur-315bn, читал например в комментах к видео или в вопросах mail.ru
Crampoon Icon : (24 April 2014 - 09:03 PM)
c'mon guys
UNDER_GREY Icon : (24 April 2014 - 09:01 PM)
в твоей проблеме нет ничего страшного или необычного она решается за 5 минут
UNDER_GREY Icon : (24 April 2014 - 09:01 PM)
Cheredos. какой у тебя роутер, где и что ты читал?
Crampoon Icon : (24 April 2014 - 09:00 PM)
nobody speaks english here? :(
Cheredos Icon : (24 April 2014 - 08:59 PM)
я почитал в интернете и понял что у людей такой же вопрос как и у меня
Cheredos Icon : (24 April 2014 - 08:58 PM)
блин я бы с радостью открыл бы порт но у меня роутер мозгодробительный
UNDER_GREY Icon : (24 April 2014 - 08:57 PM)
ну и не забываем заносить исполняемые файлы игры и таннгла в исключения антивируса и брандмауэра виндовс
UNDER_GREY Icon : (24 April 2014 - 08:57 PM)
Cheredos, убедись, что у тебя такая же версия игры как и у человека к которому ты подключаешься, так же если у тебя желтый смайл, то желательно открыть порт, как это сделать рассказано здесь http://www.tunngle.n...щего-tunngleра/
Cheredos Icon : (24 April 2014 - 08:44 PM)
не подскажите в чем проблема? Прога работаем норм. ну а вот когда в игру заходишь (saints row 4), нажимаешь локальная сеть, игра либо не находит нечего либо просто выкидывает при заходе на сервер
Crampoon Icon : (24 April 2014 - 08:40 PM)
i need help with resident evil revelations, anybody?
Ezio_delaflo... Icon : (24 April 2014 - 08:07 PM)
eaeee
Crampoon Icon : (24 April 2014 - 07:40 PM)
anybody?
Lexa_Malets Icon : (24 April 2014 - 07:35 PM)
какую версию качать?
Lexa_Malets Icon : (24 April 2014 - 07:35 PM)
yee
daku99 Icon : (24 April 2014 - 07:13 PM)
bbb
Crampoon Icon : (24 April 2014 - 06:44 PM)
hey, can someone help me?
UNDER_GREY Icon : (24 April 2014 - 06:16 PM)
1.0.6.1
MadlyArm01 Icon : (24 April 2014 - 06:12 PM)
UNDER_GREY, скажи хотя бы какая версия нужна, чтобы поиграть нормально в tunngle?
Resize Chat Area